logo
  • Voor wie ?
    • Zelfstandigen
    • Kleine ondernemingen
    • Accountants
  • Functies
  • Peppol
  • Wie zijn wij?
  • Tarieven
  • Downloads
Probeer nu
nl
  • fr
  • nl

Privacybeleid

Algemene bepalingen

SA HORUS SOFTWARE geregistreerd bij de KBO onder het nummer 478.696.879 (BTW BE0478.696.879), met maatschappelijke zetel te HAZETTESTRAAT 42 4053 EMBOURG zet zich in voor de bescherming van uw privacy.
Als u vragen of problemen heeft met betrekking tot het gebruik van uw persoonsgegevens, helpen wij u graag verder. Contacteer ons via info@horus-software.be

Door gebruik te maken van deze site en/of onze diensten gaat u akkoord met de verwerking van uw persoonsgegevens zoals beschreven in dit privacy beleid.

1. Definities gebruikt in dit privacybeleid

Persoonsgegevens – alle informatie met betrekking tot een geïdentificeerde of identificeerbare natuurlijke persoon.
Verwerking – elke bewerking of reeks bewerkingen uitgevoerd op Persoonsgegevens of op sets van Persoonsgegevens
Betrokkene – een natuurlijke persoon wiens persoonsgegevens worden verwerkt.
Kind – een natuurlijke persoon jonger dan 16 jaar
Wij HORUS SOFTWARE NV,  ingeschreven bij de KBO onder het nummer 478.696.879 (BTW BE0478.696.879), met maatschappelijke zetel te HAZETTESTRAAT, 42 4053 EMBOURG (info@horus-software.be / +32 (0)4 287 64 35)
Diensten alle diensten die door HORUS SOFTWARE aan haar klanten worden aangeboden (ongeacht of deze diensten in hun geheel, gedeeltelijk of afzonderlijk worden genoemd).

2. Principes voor gegevensbescherming

We verbinden ons ertoe de volgende gegevensbeschermingsprincipes te respecteren:

  • Verwerking is legaal, eerlijk en transparant. Onze verwerkingsactiviteiten hebben legitieme gronden. We houden altijd rekening met uw rechten voordat we persoonsgegevens verwerken. Op verzoek verstrekken wij u informatie over de verwerking.
  • Behandeling beperkt zich tot een duidelijk doel. Onze verwerkingsactiviteiten stemmen overeen met het doel waarvoor de persoonsgegevens zijn verzameld.
  • De verwerking wordt uitgevoerd met een minimum aan gegevens. We verzamelen en verwerken alleen de minimale hoeveelheid persoonsgegevens die voor welk doel dan ook nodig is.
  • De verwerking is beperkt in de tijd. Wij bewaren uw persoonsgegevens niet langer dan noodzakelijk.
  • We zullen ons best doen om de juistheid van de gegevens te waarborgen.
  • We zullen ons best doen om de integriteit en vertrouwelijkheid van gegevens te waarborgen.

3. Uw rechten met betrekking tot uw persoonlijke gegevens

De betrokkene heeft de volgende rechten:

  1. Recht op informatie – dit betekent dat u moet weten of uw persoonsgegevens worden verwerkt; welke gegevens worden verzameld, waar ze vandaan komen en waarom en door wie ze worden verwerkt.
  2. Recht op toegang – dit betekent dat je het recht hebt op toegang tot de gegevens die van/over jou worden verzameld. Dit omvat uw recht om een kopie van uw verzamelde persoonsgegevens op te vragen en te verkrijgen.
  3. Recht op rectificatie – dit betekent dat je het recht hebt om rectificatie of verwijdering te vragen van je persoonsgegevens die onnauwkeurig of onvolledig zijn.
  4. Recht op wissen – wat betekent dat u in bepaalde omstandigheden kunt vragen dat uw persoonsgegevens uit onze bestanden worden gewist.
  5. Recht op beperking van de verwerking – wat betekent dat u, indien bepaalde voorwaarden van toepassing zijn, het recht hebt om de verwerking van uw persoonsgegevens te beperken.
  6. Recht om bezwaar te maken tegen verwerking – dit betekent dat je in bepaalde gevallen het recht hebt om bezwaar te maken tegen de verwerking van je persoonsgegevens, bijvoorbeeld in het geval van direct marketing.
  7. Recht om bezwaar te maken tegen geautomatiseerde verwerking – dit betekent dat je het recht hebt om bezwaar te maken tegen geautomatiseerde verwerking, met inbegrip van profilering; en om niet te worden onderworpen aan een besluit dat uitsluitend is gebaseerd op geautomatiseerde verwerking. U kunt dit recht uitoefenen wanneer er sprake is van een resultaat van profilering dat rechtsgevolgen heeft die op u betrekking hebben of die u aanmerkelijk treffen.
  8. Recht op gegevensoverdraagbaarheid – u hebt het recht om uw persoonsgegevens te verkrijgen in een machinaal leesbaar formaat of, indien mogelijk, als een rechtstreekse overdracht van de ene verwerker naar de andere.
  9. Recht om een klacht in te dienen – in het geval dat wij uw verzoek weigeren op grond van de toegangsrechten, zullen wij u een reden geven waarom. Als u niet tevreden bent over de manier waarop uw verzoek is behandeld, neem dan contact met ons op.
  10. Recht op bijstand van de Privacy commissie – dit betekent dat je recht hebt op bijstand van de Privacy commissie en het recht op andere rechtsmiddelen zoals het eisen van schadevergoeding.
  11. Recht om je toestemming in te trekken –je hebt het recht om je toestemming voor de verwerking van je persoonsgegevens in te trekken.

4. Welke persoonsgegevens verzamelen wij?

In het kader van onze activiteiten (zoals hierboven beschreven) verwerken we persoonsgegevens van zakelijke klanten, detailhandelaren of consumenten die onze producten kopen of gebruiken, deelnemers aan onze marktonderzoeken of enquêtes, deelnemers aan onze wedstrijden, bezoekers van onze gebouwen, bezoekers van onze websites, journalisten, contactpersonen bij administratieve instanties en personen die anderszins met ons in contact komen (bijvoorbeeld omdat hun naam en contactgegevens als werknemer of directeur van onze klanten, leveranciers en andere zakelijke partners aan ons worden verstrekt).

Door u verstrekte informatie
Dit kan uw e-mailadres, naam, factuuradres, telefoonnummer, BTW-nummer, enz. zijn, voornamelijk informatie die nodig is om een product / dienst aan u te leveren of om uw klantervaring met ons te verbeteren. We registreren de informatie die u ons geeft zodat we contact met u kunnen opnemen. Deze informatie omvat bijvoorbeeld uw factuuradres en uw e-mailadres.

Automatisch verzamelde informatie
Hieronder valt informatie die automatisch wordt opgeslagen door cookies en andere sessietools. Bijvoorbeeld IP-adressen, uw browsegeschiedenis op onze website, enz. Deze informatie wordt gebruikt om uw klantervaring te verbeteren. Wanneer u onze diensten gebruikt of de inhoud van onze website raadpleegt, kunnen uw activiteiten worden geregistreerd als u daarvoor toestemming hebt gegeven (boxcookies)..

Informatie van onze partners
We verzamelen informatie van onze vertrouwde partners met de bevestiging dat zij wettelijke gronden hebben om deze informatie met ons te delen.

Openbaar beschikbare informatie:
We kunnen informatie over u verzamelen die openbaar beschikbaar is.

5. Hoe wij uw persoonlijke gegevens gebruiken

We gebruiken uw persoonlijke gegevens om:

  • U te voorzien van onze diensten
  • Met u te communiceren ;
  • U te informeren over wijzigingen van onze diensten;
  • Uw klantervaring te verbeteren ;
  • Voldoen aan een wettelijke of contractuele verplichting ;

Om een contract te sluiten of contractuele verplichtingen na te komen, verwerken wij uw persoonsgegevens voor de volgende doeleinden:

  • Om u te identificeren ;
  • Om u een dienst te verlenen of u een product te sturen/aan te bieden ;
  • Om te communiceren voor verkoop- of factureringsdoeleinden;
  • Tenzij u ons anderszins informeert, zijn wij van mening dat het aanbieden van soortgelijke of identieke diensten op basis van uw browsegeschiedenis/gedrag ons legitieme belang vormt

Met uw toestemming verwerken wij uw persoonsgegevens voor de volgende doeleinden:

    • Om je nieuwsbrieven en aanbiedingen te sturen (van ons en/of onze zorgvuldig geselecteerde partners);
    • Wij verwerken uw persoonlijke gegevens om te voldoen aan verplichtingen die voortvloeien uit de wet en/of gebruiken uw persoonlijke gegevens voor opties die door de wet zijn voorzien. Wij behouden ons het recht voor om verzamelde persoonlijke gegevens te anonimiseren en te gebruiken. We zullen gegevens die buiten het toepassingsgebied van dit beleid vallen alleen gebruiken als ze geanonimiseerd zijn. Wij uw facturering en andere over u verzamelde informatie bewaren zolang dat nodig is voor boekhoudkundige of andere juridische doeleinden. ;

Uw persoonlijke gegevens, verstrekt door uzelf, automatisch verzameld of via onze partners, of zelfs openbaar, worden nooit gebruikt voor het ontwikkelen, verbeteren en/of trainen van algemene/niet-persoonlijke modellen van artificiële intelligentie en/of machine learning.

6. Wie heeft toegang tot uw persoonlijke gegevens?

Wij delen uw persoonlijke gegevens niet met vreemden.
In sommige gevallen worden persoonlijke gegevens over u verstrekt aan onze vertrouwde partners om ons in staat te stellen u de service te verlenen of uw klantervaring te verbeteren. Wij delen uw gegevens met:

Met onze dienstverleners (“onderaannemers”):

In het kader van de activiteiten zoals hierboven beschreven, kunnen wij uw persoonsgegevens delen met derden, in het bijzonder met dienstverleners (IT/cloud dienstverleners, PR/marketingbureaus die campagnes voor ons organiseren, verkoopdienstverleners of creatieve bureaus) die als “onderaannemers” voor ons optreden.

Wij werken alleen met verwerkingspartners die een adequaat beschermingsniveau voor uw persoonsgegevens kunnen garanderen.

Met onze externe advocatenkantoren :

Daarnaast kunnen we uw persoonsgegevens ook delen met advocatenkantoren in het geval van (dreigende) rechtszaken.

Met overheidsinstanties :

Tot slot kunnen we uw persoonsgegevens delen met overheidsinstanties, rechtshandhavingsinstanties of gerechtelijke autoriteiten in het geval we daartoe wettelijk verplicht zijn (bijvoorbeeld het op verzoek verlenen van toegang tot cameraregistraties door overheidsinstanties en aan de politie).
We zullen passende waarborgen implementeren in geval van overdracht van uw persoonsgegevens aan derden. Waar nodig sluiten we overeenkomsten voor gegevensoverdracht of uitbesteding waarin de beperkingen op het gebruik van uw persoonlijke gegevens en de verplichtingen met betrekking tot de beveiliging van uw persoonlijke gegevens gedetailleerd worden beschreven.
Uw persoonlijke gegevens worden niet uitgeleend of verkocht aan derden voor marketingdoeleinden zonder uw voorafgaande en uitdrukkelijke toestemming. Uw persoonlijke gegevens worden niet doorgegeven aan landen buiten de Europese Economische Ruimte.

7. Hoe we uw gegevens beveiligen

  • We zullen de nodige administratieve, technische en organisatorische maatregelen treffen om een beveiligingsniveau te garanderen dat geschikt is voor de specifieke risico’s die we hebben geïdentificeerd.
  • We beschermen uw persoonsgegevens tegen vernietiging, verlies, wijziging, openbaarmaking of ongeoorloofde toegang tot persoonsgegevens die worden verzonden, opgeslagen of anderszins verwerkt.
  • We doen ons best om uw persoonlijke gegevens te beschermen.
  • We gebruiken veilige protocollen voor communicatie en gegevensoverdracht (zoals HTTPS).
  • We maken waar nodig gebruik van anonimisering.
  • We controleren onze systemen op kwetsbaarheden en aanvallen. We maken gebruik van datacenters in Luxemburg die gecertificeerd zijn door het Uptime Institute voor ontwerpplannen en faciliteiten volgens TIERS IV, TIER II normen.
  • We zorgen ervoor dat de beveiligingsmaatregelen voor elk van onze partners worden nageleefd.
  • We zorgen ervoor dat we bij het ontwerpen van onze services systematisch voldoen aan alle best practices op het gebied van beveiliging.
  • Hoewel we ons best doen, kunnen we de veiligheid van informatie niet garanderen. We verbinden ons er echter toe om de bevoegde autoriteiten op de hoogte te brengen van inbreuken op de gegevens. We zullen u ook op de hoogte brengen als uw rechten of belangen worden bedreigd. We zullen al het redelijkerwijs mogelijke doen om inbreuken op de beveiliging te voorkomen en de autoriteiten bij te staan in geval van een inbreuk.

8.Hoe lang we uw persoonlijke gegevens bewaren

Uw persoonsgegevens worden niet langer bewaard dan noodzakelijk is voor de doeleinden (zoals hierboven uiteengezet) waarvoor wij ze verwerken. Ze kunnen later in onze back-ups of archieven terechtkomen, maar worden niet langer actief in een bestand verwerkt.

Meer specifiek hanteren we de volgende bewaarregels:

  • persoonsgegevens die zijn opgenomen in boekhoudkundige, financiële of andere officiële documenten worden bewaard zolang deze documenten wettelijk verplicht moeten worden bewaard
  • persoonsgegevens die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van en het toezicht op een contractuele relatie worden bewaard voor de duur van die relatie
  • persoonsgegevens die zijn verkregen in verband met de behandeling van klachten worden gewist (of anoniem gemaakt) zodra de klacht is afgesloten, enalle persoonlijke gegevens die worden gebruikt voor marketingdoeleinden worden bewaard
  • zolang we u relevante mailings sturen en tot maximaal anderhalf jaar daarna. Zodra wij constateren dat uw gegevens niet langer juist of actief zijn, of u besluit gebruik te maken van uw recht om u af te melden, zullen wij uw persoonsgegevens niet langer voor deze doeleinden bewaren.
  • We bewaren uw persoonsgegevens alleen langer wanneer we hiertoe wettelijk verplicht zijn of wanneer dit noodzakelijk is om onze juridische belangen te verdedigen (bijvoorbeeld in het geval van een rechtszaak).

Zolang we u relevante mailings sturen en tot maximaal anderhalf jaar daarna. Zodra wij constateren dat uw gegevens niet langer juist of actief zijn, of u besluit gebruik te maken van uw recht om u af te melden, zullen wij uw persoonsgegevens niet langer bewaren voor deze doeleinden.
We zullen uw persoonsgegevens alleen langer bewaren als we hiertoe wettelijk verplicht zijn of als dit noodzakelijk is om onze juridische belangen te verdedigen (bijv. in het geval van een rechtszaak).

Meer informatie over onze bewaartermijnen is op aanvraag beschikbaar.

9. Cookies en andere technologieën die we gebruiken

We gebruiken cookies en/of vergelijkbare technologieën om klantgedrag te analyseren, de website te beheren, bewegingen van gebruikers te volgen en informatie over gebruikers te verzamelen. Dit doen we om uw ervaring met ons te personaliseren en te verbeteren.
Een cookie is een klein tekstbestand dat op uw computer wordt opgeslagen. Cookies slaan informatie op die wordt gebruikt om de websites te laten werken. Alleen wij hebben toegang tot de cookies die door onze website worden aangemaakt. U kunt uw cookies op browserniveau beheren.

We gebruiken cookies voor de volgende doeleinden :

U kunt cookies die op uw computer zijn opgeslagen verwijderen via de instellingen van uw browser. U kunt ook bepaalde cookies van derden beheren door gebruik te maken van een privacyverhogend platform, zoals optout.aboutads.info of youronlinechoices.com. Ga voor meer informatie over cookies naar allaboutcookies.org.

We gebruiken Google Analytics om het verkeer op onze website te meten. Google heeft zijn eigen privacybeleid dat u hier kunt lezen. Als u geen gebruik wilt maken van Google Analytics, ga dan naar de Google Analytics opt-out pagina.

10. Contactgegevens

Voor alle vragen, opmerkingen, verzoeken en klachten met betrekking tot deze verklaring kunt u contact met ons opnemen via info@horus-software.be

Toezichthoudende autoriteit

  • https://www.privacycommission.be
  • commission(at)privacycommission.be
  • +32 (0)2 274 48 00

11. Wijzigingen aan dit privacybeleid

We behouden ons het recht voor om wijzigingen aan te brengen in dit privacybeleid.

Klaar om je boekhouding te vereenvoudigen met Falco?

Probeer nu
Desktop
Mobile
Logo Falco
  • Accountants
  • Kleine ondernemingen
  • Zelfstandige
  • Wie zijn wij
  • Peppol
  • Tarieven
  • FAQ
  • Horus Software ® 2025
  • Privacybeleid
  • Servicevoorwaarden